Al curs 2016/2017 vaig preparar amb èxit les oposicions del cos de secundària per a l'especialitat d'informàtica. Unes oposicions sempre són una experiència difícil i aquest curs 17/18 també he vist enfrontar-se a molts companys amb aquest tràngol, així que he per què no aportar algunes idees o consells i la meva programació didàctica per aquells que es presenten a futures convocatòries: No cal dir-ho, però quan abans comencis a estudiar millor però sobretot intentat planificar la setmana i els mesos per ser el més eficient possible; és important començar prompte a preparar els temes i la programació al teu gust (per exemple al setembre) i deixar els 2 o 3 darrers mesos per preparar la part pràctica (problemes) i estudiar a fons els temes: És obvi, però cal fer la teva pròpia programació, evidentment que agafaràs idees de molts llocs però la filosofia de la teva forma de treballar ha de ser la base. També has de fer els teus propis temes, ajuda't de temaris per
Una novetat de la LOMCE ha estat la introducció al currículums dels estàndards d'aprenentatge per avaluar els continguts. El currículum bàsic els defineix [1] com a “especificaciones de los criterios de evaluación que permiten definir los resultados de aprendizaje, y que concretan lo que el alumno debe saber, comprender y saber hacer en cada asignatura; deben ser observables, medibles y evaluables y permitir graduar el rendimiento o logro alcanzado. Su diseño debe contribuir y facilitar el diseño de pruebas estandarizadas y comparables”. Destacar així que aquests estàndards ens faciliten el treball d'avaluació, ja que concreten allò que l'alumne ha de saber i són uns indicadors observables i mesurables de forma que els podem traspassar directament a una eina d'avaluació, per exemple a una rúbrica. En la següent imatge els continguts, criteris i estàndards d'aprenentatge del Bloc de Mesura de 1r a 3r de primària: Amb aquests estàndards podríem començar
A l'escola de n'Austin van posar en marxa un projecte científic per recaptar sous per a la conservació dels habitats de les papallones. Austin tenia com a objectiu fer una il·lustració científica precisa en color per poder identificar un tipus concret de papallona. Però sent un nen de primer grau, sense una habilitat artística especial i amb una motricitat fina en desenvolupament, i això és important, sense gaire coneixement d'il·lustració científica, fer-ho bé era tot un repte. Desprès de fer el dibuix, Austin i un grup de companys facilitats per el mestre, van analitzar el dibuix al costat de la fotografia de la papallona. En aquest grup, Austin i els seus companys van ser recolzats per començar a pensar com científics - per observar acuradament i registrar les seves observacions - i no només per crear un dibuix. Es va demanar als companys de Austin que li donessin consells sobre com podria canviar el seu dibuix per fer-lo més semblant a la foto. La críti
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada