Al curs 2016/2017 vaig preparar amb èxit les oposicions del cos de secundària per a l'especialitat d'informàtica. Unes oposicions sempre són una experiència difícil i aquest curs 17/18 també he vist enfrontar-se a molts companys amb aquest tràngol, així que he per què no aportar algunes idees o consells i la meva programació didàctica per aquells que es presenten a futures convocatòries: No cal dir-ho, però quan abans comencis a estudiar millor però sobretot intentat planificar la setmana i els mesos per ser el més eficient possible; és important començar prompte a preparar els temes i la programació al teu gust (per exemple al setembre) i deixar els 2 o 3 darrers mesos per preparar la part pràctica (problemes) i estudiar a fons els temes: És obvi, però cal fer la teva pròpia programació, evidentment que agafaràs idees de molts llocs però la filosofia de la teva forma de treballar ha de ser la base. També has de fer els teus propis temes, ajuda't de temaris per
L’eina bàsica de què disposa cada equip dins del treball cooperatiu per anar aprenent, cada vegada més, a treballar en equip, és l'anomenat Pla de l’equip, que periòdicament cada equip de base elabora per a un període de temps determinat (que va de quinze dies a un mes), i en el qual es fan costar els objectius comuns i personals que els membres de l’equip determinen per millorar el funcionament. “Per exemple, es poden proposar tenir una cura especial en la presentació dels treballs (en el cas que tots els alumnes, o la majoria, tinguin en comú que són poc curosos en la realització dels treballs escrits). També es poden proposar com a objectiu millorar algun aspecte, especialment conflictiu o poc assolit, del funcionament com a equip: ajudar un company quan demana ajuda, demanar ajuda perquè un company t'indiqui com es fa, no perquè t’ho deixi copiar, encoratjar-se mútuament, etc” Pere Pujolàs Un bon model de pla d'equip que proposa la Universitat de Vic és aquest:
A l'escola de n'Austin van posar en marxa un projecte científic per recaptar sous per a la conservació dels habitats de les papallones. Austin tenia com a objectiu fer una il·lustració científica precisa en color per poder identificar un tipus concret de papallona. Però sent un nen de primer grau, sense una habilitat artística especial i amb una motricitat fina en desenvolupament, i això és important, sense gaire coneixement d'il·lustració científica, fer-ho bé era tot un repte. Desprès de fer el dibuix, Austin i un grup de companys facilitats per el mestre, van analitzar el dibuix al costat de la fotografia de la papallona. En aquest grup, Austin i els seus companys van ser recolzats per començar a pensar com científics - per observar acuradament i registrar les seves observacions - i no només per crear un dibuix. Es va demanar als companys de Austin que li donessin consells sobre com podria canviar el seu dibuix per fer-lo més semblant a la foto. La críti
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada