El treball de les dificultats de la competència matemàtica
Al CEIP Labritja hem finalitzat la formació en competència matemàtica amb resultats molt profitós a l'hora de conèixer el procés d'adquisició i la detecció de dificultats.
Amb l'ajuda de Begoña de la Iglesia el professorat ha fet una molt bona feina per conèixer i detectar les Fases de desenvolupament de la competència matemàtica de l'alumnat. Per fer aquesta detecció van elaborar una graella d'observació que va resultar de gran ajuda:
Gràcies per bona feina!
Amb l'ajuda de Begoña de la Iglesia el professorat ha fet una molt bona feina per conèixer i detectar les Fases de desenvolupament de la competència matemàtica de l'alumnat. Per fer aquesta detecció van elaborar una graella d'observació que va resultar de gran ajuda:
Amb aquesta graella van dissenyar activitats per poder fer una bona observació de l'alumnat. Ens va sorprendre veure que quan aquestes activitats eren significatives i motivadores per a l'alumnat no presentaven dificultats. També resultava important distingir entre possibles dificultats matemàtiques i de comprensió amb l'alumnat.
Així el professorat va valorar que:
- Han avançat molt en conèixer el procés d'adquisició i en la intervenció amb alumnat amb dificultats
- També en adquirir noves estratègies; treball amb material, manipulatius, aprofitar les rutines d'aula, contextualitzar bé les activitats per tal que siguin significatives...
- I en general hi ha una major cultura matemàtica i ganes de treballar-la adequadament.
- Aprofundir en com passar d'un treball manipulatiu a la seva representació abans de treballar en paper.
- Arribar a acords de centre per tenir una línia comuna de treball (especialment a primària).
- Donades les dificultats pròpies del centre, com incorporar a tot el claustre i arribar a acords de centre.
Finalment el professorat ha valorat molt positivament la formació i ho van descriure amb la següents imatge i paraules:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada