Treball de la convivència a l'IES Santa Maria

Aquests dies hem finalitzat la formació per a la millora de la convivència a l'IES Santa Maria. Podeu veure els objectius inicials i el treballat amb el ponent al següent Resum



Així doncs, el professorat ha experimentat noves estratègies a l'aula i al centre com ara; la finestra panoràmica, el tractament per plantes, el banc de solucions, s'ha elaborat un protocol per als alumnes sancionats, estratègies per fomentar un bon treball a l'aula i s'han provat plans per tractar determinades actituds amb l'alumnat.



Respecte dels objectius inicials el professorat ha destacat que ha millorat la participació i  implicació de tota la comunitat educativa, s'han adquirit noves estratègies per promoure el respecte i la tolerància i en part s'ha millorat la comunicació entre el professorat.

En concret estam d'acord a dir que s'ha avançat en...


  • Fer servir noves estratègies i recursos.
  • Tenim un banc de solucions per millorar la convivència.
  • Ha millorat la comunicació entre el professorat.
  • S'ha promogut la participació i implicació de tot el professorat.
  • S'han provat noves destreses.
  • Tenim més consciència de la importància de treballar el respecte.
  • Més reflexió sobre la nostra tasca docent.
També hem observat els següents canvis al centre i/o a l'aula:
  • Millor ambient de treball al centre i a l'aula.
  • Part de l'alumant s'ha adonat que el professorat treballa coordinadament.
  • La resta del professorat s'ha interessat per les noves estratègies.
Ens queden nous interrogants però:

  • Com gestionar els conflictes amb alumnat més problemàtic.
  • Serem capaços de continuar treballant i avançant en aquesta línia de treball?
  • Com implicam a més gent (famílies, professorat...) i als centres de primària.
  • Com nodrir la comissió de convivència?
  • Milloraran els resultats si millora la convivència?
  • Com treballam amb l'alumnat que no vol?
I finalment els nous objectius del centre són:
  • Enriquir el banc de solucions.
  • Augmentar la participació de tota la comunitat.
  • Tenir més recursos de convivència per continuar avançant.
  • Augmentar la participació del professorat a la formació.



Finalment el professorat ens va comentar com veia la formació en perspectiva i molts van coincidir en que el quadre Matisse "Finestra oberta" representava bastant bé el recorregut fet i el concepte de millora al llarg de la formació



Des d'aquí donar les gràcies a tot el professorat de l'IES Santa Maria pel seu bon fer i molts ànims per seguir endavant!



Comentaris

  1. Moltes gràcies per la teva feina Ximo.
    Joan Escandell

    ResponElimina
  2. Totalment d'acord en Joan Escandell. Des del meu punt de vista, ha estat molt encertat l'assessorament i ben seqüentziat. Moltes gràcies Ximo.

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies per tot, Ximo. Esper poder comptar amb el teu assessorament, novament.

    ResponElimina
  4. L'autor del comentari era jo, Maurici Cuesta

    ResponElimina
  5. Gràcies a vosaltres companys de Santa Maria, i ànims, el camí és llarg però paga la pena!

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Algunes idees i una programació didàctica per a les oposicions

Introduint el pla d'equip dins del treball Cooperatiu

La papallona de n'Austin; avaluació, treball cooperatiu i excel·lència