Treball de la convivència a l'IES Santa Maria
Aquests dies hem finalitzat la formació per a la millora de la convivència a l'IES Santa Maria. Podeu veure els objectius inicials i el treballat amb el ponent al següent Resum.
Així doncs, el professorat ha experimentat noves estratègies a l'aula i al centre com ara; la finestra panoràmica, el tractament per plantes, el banc de solucions, s'ha elaborat un protocol per als alumnes sancionats, estratègies per fomentar un bon treball a l'aula i s'han provat plans per tractar determinades actituds amb l'alumnat.
Respecte dels objectius inicials el professorat ha destacat que ha millorat la participació i implicació de tota la comunitat educativa, s'han adquirit noves estratègies per promoure el respecte i la tolerància i en part s'ha millorat la comunicació entre el professorat.
En concret estam d'acord a dir que s'ha avançat en...
Finalment el professorat ens va comentar com veia la formació en perspectiva i molts van coincidir en que el quadre Matisse "Finestra oberta" representava bastant bé el recorregut fet i el concepte de millora al llarg de la formació
Així doncs, el professorat ha experimentat noves estratègies a l'aula i al centre com ara; la finestra panoràmica, el tractament per plantes, el banc de solucions, s'ha elaborat un protocol per als alumnes sancionats, estratègies per fomentar un bon treball a l'aula i s'han provat plans per tractar determinades actituds amb l'alumnat.
Respecte dels objectius inicials el professorat ha destacat que ha millorat la participació i implicació de tota la comunitat educativa, s'han adquirit noves estratègies per promoure el respecte i la tolerància i en part s'ha millorat la comunicació entre el professorat.
En concret estam d'acord a dir que s'ha avançat en...
- Fer servir noves estratègies i recursos.
- Tenim un banc de solucions per millorar la convivència.
- Ha millorat la comunicació entre el professorat.
- S'ha promogut la participació i implicació de tot el professorat.
- S'han provat noves destreses.
- Tenim més consciència de la importància de treballar el respecte.
- Més reflexió sobre la nostra tasca docent.
També hem observat els següents canvis al centre i/o a l'aula:
- Millor ambient de treball al centre i a l'aula.
- Part de l'alumant s'ha adonat que el professorat treballa coordinadament.
- La resta del professorat s'ha interessat per les noves estratègies.
Ens queden nous interrogants però:
- Com gestionar els conflictes amb alumnat més problemàtic.
- Serem capaços de continuar treballant i avançant en aquesta línia de treball?
- Com implicam a més gent (famílies, professorat...) i als centres de primària.
- Com nodrir la comissió de convivència?
- Milloraran els resultats si millora la convivència?
- Com treballam amb l'alumnat que no vol?
I finalment els nous objectius del centre són:
- Enriquir el banc de solucions.
- Augmentar la participació de tota la comunitat.
- Tenir més recursos de convivència per continuar avançant.
- Augmentar la participació del professorat a la formació.
Finalment el professorat ens va comentar com veia la formació en perspectiva i molts van coincidir en que el quadre Matisse "Finestra oberta" representava bastant bé el recorregut fet i el concepte de millora al llarg de la formació
Des d'aquí donar les gràcies a tot el professorat de l'IES Santa Maria pel seu bon fer i molts ànims per seguir endavant!
Moltes gràcies per la teva feina Ximo.
ResponEliminaJoan Escandell
Totalment d'acord en Joan Escandell. Des del meu punt de vista, ha estat molt encertat l'assessorament i ben seqüentziat. Moltes gràcies Ximo.
ResponEliminaMoltes gràcies per tot, Ximo. Esper poder comptar amb el teu assessorament, novament.
ResponEliminaL'autor del comentari era jo, Maurici Cuesta
ResponEliminaGràcies a vosaltres companys de Santa Maria, i ànims, el camí és llarg però paga la pena!
ResponElimina