Experimentant amb el treball de les emocions

El passat dimarts al CEIP Portal Nou els participants al seminari de centre vam arribar a la Fase 5, on es van presentar les experimentacions realitzades a classe. Totes se van valorar molt positivament i destacam aquí algunes d'elles;

  • Activitat "Com et sents avui?", realitzada a P3 i on els alumnes utilitzaven uns pictogrames per expressar com es sentien a primera hora del dia. L'activitat dona peu a conèixer millor als nens i parlar dels sentiments per a treballar el vocabulari de les emocions. Tant els professors, com els alumnes i pares ho valoren molt bé. Aquí podeu veure un vídeo resum i l'enllaç al blog:

http://petitsperoeixerits.blogspot.com.es/2016/04/curs-educacio-emocional-del-professorat.html


  • També aquest mateix professorat ha treballat molt la identitat de l'alumnat amb l'activitat "El protagonista de la setmana", on durant una setmana donen un espai de temps a un alumne per explicar els seus gustos, visites de la família, preparen activitats. Aquí un exemple; http://petitsperoeixerits.blogspot.com.es/2016/05/el-protagonista-ouais.html
  • A 5 anys, el mestre ha utilitzat 4 cares representant la por, alegria, tristesa i enfat per a què els alumnes expliquen que els hi fa sentir-se així. També permet donar vocabulari als alumnes i ens permet conèixer-los més. Cal destacar que a diferència de l'anterior no s'ha fet a primera hora i això també permet detectar problemes quan estan al centre.
  • A 6è de primària, destaca que li ha funcionat molt bé dedicar els 10 últims minuts de la classe per reflexionar sobre que han fet avui mitjançant la pregunta "Què he après avui?". Això permet verbalitzar i visualitzar l'aprenentatge i tots hem estat d'acord que caldria incorporar aquesta pràctica a tots els nivells.
  • A P4 s'han fet moltes coses; s'han iniciat amb el ioga i sembla que tot i que no és fàcil fer-ho bé està funcionant, també s'ha fet "el pot de la calma" que poden agafar els nens quan estan empipats i també s'han aprofitat les assembles per parlar de les emocions.
  • També han sortit idees com el pot de l'avorriment (l'emplenam a coses a fer quan estam avorrits), l'activitat NEMO per ser conscients del llenguatge, el pot dels bons moments...
  • Altres companys destaquen que ara són molt més conscients de la importància de treballar les emocions i de l'ús del llenguatge (cal que sigui no agressiu) amb companys i alumnes.

Finalment vam destacar algunes coses que cal fer per donar continuïtat a aquest treball;
  • Fer un recull d'activitats i posar-les a disposició de tot el claustre.
  • Acompanyar i fer petites formacions al professorat nou vingut i altre professorat per posar en pràctica aquestes activitats.
  • Incorporar aquestes activitats a la rutina de les classes.
  • Compartir les experiències a reunions pedagògiques, reunions de cicles...)
  • Deixar aquestes activitats als documents del centre com ara el pla d'acollida.
Finalment vam elaborar un panell amb el nom de les activitats i les seves valoracions:






Molt bona feina per part dels docents de Portal Nou i el més important, hi ha ganes de continuar!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Algunes idees i una programació didàctica per a les oposicions

Els estàndards d'aprenentatge per avaluar

La papallona de n'Austin; avaluació, treball cooperatiu i excel·lència