Les pràctiques restauratives; la finestra de responsabilitat i el procés just
A la darrera sessió amb el formador Òscar Prat vam veure el concepte de "finestra de responsabilitat" com a mestres/persones i per a actuar davant de conflictes o les diferents situacions que trobam a l'escola.
Tot i què a vegades utilitzam estratègies com la imposició, hem de seguir treballant per aconseguir treballar amb els alumnes des de la col·laboració, ajudant-los a trobar solucions.
També ens va parlar de què és un procés just i en grups vam analitzar quan un procés consideram que ha estat just:
En general vam coincidir en que pensam que per a què un procés sigui just i tingui éxit ha de tenir:
Finalment van acabar triant la motxilla que ens emportam desprès de la seva ajuda. Va ser molt emocionant:
Tot i què a vegades utilitzam estratègies com la imposició, hem de seguir treballant per aconseguir treballar amb els alumnes des de la col·laboració, ajudant-los a trobar solucions.
També ens va parlar de què és un procés just i en grups vam analitzar quan un procés consideram que ha estat just:
En general vam coincidir en que pensam que per a què un procés sigui just i tingui éxit ha de tenir:
- Uns objectius clars
- Ser transparent (informació compartida)
- Participació: totes les veus s’escolten, tot i que la decisió la pren qui en té la responsabilitat.
Finalment van acabar triant la motxilla que ens emportam desprès de la seva ajuda. Va ser molt emocionant:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada