Tornant a treballar la competència matemàtica al CEIP Labritja
Al CEIP Labritja continuem treballant per la millora de la competència matemàtica amb una nova formació. A la primera sessió vam posar en comú aquelles coses que vam treballar l'any anterior, destacant aquestes:
- Vam veure la seqüenciació del procés d'adquisició de les matemàtiques.
- La importància d'utilitzar diversitat de materials i especialment material manipulatiu.
- Aprofitar "filos" o situacions quotidianes del centre per treballar les matemàtiques de forma més significativa, fent bones preguntes, amb assemblees.
- Vam parlar d'algunes de les activitats realitzades i algunes idees com els avantatges de no esborrar el procés que fa l'alumnat, treballar amb A3...
- També és important seguir treballant el càlcul mental.
Els assistents que no van fer la formació l'any anterior estaven interessats en:
- Saber si aquestes estratègies són valides tant per a primària com per a infantil. Els companys van explicar que sí.
- Conèixer alguna bibliografia (als powerpoints de les presentacions ho poden consultar)
- Les dificultades que van tenir per treballar així. Les companyes van destacar que les dificultats són les pròpies de fer qualsevol canvi metodològic i que pot requerir un major esforç inicial de preparació del professorat.
- Com fer algunes activitats; com ara una tira o línia de temps (és pot fer circular?) o una màquina de sumar i restar (http://tresmariposasdepapel.es/nuestra-maquina-de-sumar/)
Després vam treballar, utilitzant la tècnica de treball cooperatiu 1-2-4, les característiques ideals dels nostres objectius, és a dir que seria un bon treball d'aquells objectius, aquests van ser els resultats:
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada