Tornant a treballar la competència matemàtica al CEIP Labritja

Al CEIP Labritja continuem treballant per la millora de la competència matemàtica amb una nova formació. A la primera sessió vam posar en comú aquelles coses que vam treballar l'any anterior, destacant aquestes:

  • Vam veure la seqüenciació del procés d'adquisició de les matemàtiques.
  • La importància d'utilitzar diversitat de materials i especialment material manipulatiu.
  • Aprofitar "filos" o situacions quotidianes del centre per treballar les matemàtiques de forma més significativa, fent bones preguntes, amb assemblees.
  • Vam parlar d'algunes de les activitats realitzades i algunes idees com els avantatges de no esborrar el procés que fa l'alumnat, treballar amb A3...
  • També és important seguir treballant el càlcul mental.
Els assistents que no van fer la formació l'any anterior estaven interessats en:
  • Saber si aquestes estratègies són valides tant per a primària com per a infantil. Els companys van explicar que sí.
  • Conèixer alguna bibliografia (als powerpoints de les presentacions ho poden consultar)
  • Les dificultades que van tenir per treballar així. Les companyes van destacar que les dificultats són les pròpies de fer qualsevol canvi metodològic i que pot requerir un major esforç inicial de preparació del professorat.
  • Com fer algunes activitats; com ara una tira o línia de temps (és pot fer circular?) o una màquina de sumar i restar (http://tresmariposasdepapel.es/nuestra-maquina-de-sumar/)

Després vam treballar, utilitzant la tècnica de treball cooperatiu 1-2-4, les característiques ideals dels nostres objectius, és a dir que seria un bon treball d'aquells objectius, aquests van ser els resultats:


I en verd hem marcat les característiques que ens interessa treballar més dins d'aquesta formació, i que seran les nostres prioritats. 
Destacar que va ser una sessió amb moltes i bones idees que cal continuar treballant amb l'ajuda de Begoña de la Iglesia i la bona disposició del centre.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Algunes idees i una programació didàctica per a les oposicions

Els estàndards d'aprenentatge per avaluar

La papallona de n'Austin; avaluació, treball cooperatiu i excel·lència