L'educació emocional i la millora del clima d'aula al CEIP Sa Graduada

El claustre del CEIP Sa Graduada inicia una nova formació amb l'objectiu general de millorar el clima d'aula treballant l'educació emocional. Vam iniciar la sessió de treball amb la dinàmica de treball cooperatiu, les pàgines grogues. Aquest dinàmica té com a objectiu cohesionar el grup, i és situa en els nivells inferiors de l'escala de la prevenció dels conflictes.




A continuació vam començar a treballar els 3 objectius de la formació:

  • Millorar les competències emocionals del professorat i de l’alumnat
  • Millorar la convivència al centre
  • Conèixer estratègies per gestionar l’aula

Utilitzant l'estructura de treball cooperatiu 1-2-4, vam decidir les característiques ideals d'aquests objectius i vam prioritzar quins considerava el claustre els objectius prioritaris a treballar. Aquí abaix podem veure un resum d'aquestes característiques i allò prioritari en vermell:

Així doncs, el claustre destaca com a elements on cal avançar:

  1. Estratègies per a una millor gestió de l'aula.
  2. El respecte com a element essencial per a la millora de la convivència.
  3. La implicació i compromís per millorar la convivència.
  4. Tenir i seguir una línia de treball consensuada (normes, línies d'actuació...) per tots.
  5. El treball per a la prevenció dels conflictes.
  6. I el treball de les competències emocionals per gestionar les emocions.





Després d'un molt bon treball vam fer un cercle final per valorar la sessió i aquestes van ser les paraules més repetides:




Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Algunes idees i una programació didàctica per a les oposicions

Els estàndards d'aprenentatge per avaluar

La papallona de n'Austin; avaluació, treball cooperatiu i excel·lència