Reprenem el treball de les emocions al CEIP Portal Nou

Aquesta setmana hem reprès el treball en emocions al CEIP Portal Nou que ja vam iniciar el curs passat. Vam repassar els objectius, la demanda i les passes de la formació:




Amb molt bon ambient i ganes de treballar vam parlar d'allò que havia significat per als participants la formació del curs passat i van coincidir en una sèrie de qüestions molt interessants:
  • L'any passat es van adonar de la importància de com entra el professorat a l'aula. És molt important saber reconèixer el seu propi estat emocional.
  • Consideren molt important treballar les emocions cada dia i tenir-ho present sempre perquè sigui profitós. Una dinàmica puntual de tant no aporta res. L'important no són les dinàmiques, ja que en podem trobar centenars a Internet, l'important és com actuem i apliquem l'educació emocional
  • Ara estan més pendents del clima d'aula.
  • Consideren que el profe és un model dels alumnes i ha d'actuar en conseqüència.
  • No es necessiten grans materials, amb petites activitats o materials és suficient.
  • Consideren important el llenguatge que utilitzam (sempre, mai...) i al mateix temps la dificultat per corregir els vicis adquirits.
  • També destaquen la importància de l'espai que es va crear el curs passat per compartir moments i estratègies entre el professorat.
Per la seva part els assistents que no van fer la formació el curs passat volien saber:
  • Si es van observar resultats. Els "experts" van dir que molt a poc a poc i a llarg termini. Observen canvis d'un curs per l'altre però val la pena aquest esforç i cal creure. 
  • També van demanar per algunes activitats concretes i els "experts" van destacar , l'utilització de contes, el pot de la calma, el panell en cares somrients, l'estratègia NEMO...
  • Com es planifica? A infantil es pot fer en qualsevol moment, per exemple a les assemblees. A primària l'any passat va funcionar molt bé aturar-nos al final del dia a reflexionar com havia anat el dia.
Finalment van parlar dels objectius que té la formació i quins són les seves característiques ideals perquè tinguin èxit per ordre d'importància:

1r Objectiu: Aprofundir en el reconeixement i treball de les emocions en nosaltres i els alumnes:
  1. Formació i implicació del professorat
  2. Tenir un espai càlid i acollidor
  3. Treball diari de les habilitats socio-emocionals
  4. La consciència emocional
  5. Recursos materials i personals
2n Objectiu: Integrar l'educació emocional com una línia de centre:
  1. Implicació de tota la Comunitat Educativa
  2. Treball en equip
  3. Consensuar models d'actuació
  4. Treball en equip
  5. Compartir experiències
  6. Formació continua
  7. Difusió positiva del nostre treball 
Aquí un resum gràfic:





Finalment consideren prioritari treballar a partir d'ara:
  • La formació i implicació de tot el professorat i la comunitat educativa.
  • El treball en equip.
  • Creació d'espais per treballar les emocions de forma adequada.
  • Com treballar cada dia les habilitats socio-emocionals.
  • Consensuar models d'actuació per a tot el centre.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Algunes idees i una programació didàctica per a les oposicions

Els estàndards d'aprenentatge per avaluar

La papallona de n'Austin; avaluació, treball cooperatiu i excel·lència