Si no és ara quan? Treballant les matemàtiques en contextos reals

Dins del seminari de competència matemàtica del CEIP Labritja hem treballat la importància de crear bons contextos matemàtics per treballar les matemàtiques de forma més significativa. Per fer-ho cal dur les matemàtiques a l'aula d'una forma més pràctica, introduint l'ús i contextos reals on utilitzem les matemàtiques.

Nando Pons ens va fer una mostra del seu treball al CEIP Sant Lluís de Menorca i de com és possible tractar pràcticament tots els continguts de l'àrea mitjançant l'elaboració d'una disfressa de Massais per a carnestoltes.

Així i dins de l'aplicació de la  formació a l'aula tres mestres del centre, Eva, Ana i Soledat van començar un treball de les matemàtiques a partir d'una sortida a l'Estació de Transferència de Residus d'Eivissa per veure com es fa el reciclatge.

Desprès de la visita van veure clar que calia incentivar el reciclatge entre les famílies i la primera passa seria veure com es feia reciclatge. Així els alumnes van fer un qüestionari i a través d'aquesta investigació van poder treballar un munt de conceptes matemàtics, però el més interessant es veure tota la seqüència que van seguir, ho podeu fer al següent enllaç:

Si no és ara quan?

Foto d'Eva Rincón

El treball és simplement fantàstic i els alumnes l'han valorat molt positivament!

Al següent programa d'engrescats podeu veure com s'ho fan Nando Pons i Marta Orfila al CEIP Sant Lluís per treballar les matemàtiques:


Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Algunes idees i una programació didàctica per a les oposicions

Introduint el pla d'equip dins del treball Cooperatiu

La papallona de n'Austin; avaluació, treball cooperatiu i excel·lència