Treballant les emocions, molt fet i molt per fer

Aquest dimarts 18 de maig hem finalitzat la formació en emocions al CEIP Portal Nou amb la sensació de què hem obert moltes finestres a una forma diferent d'entendre en treball a l'aula i al centre i que cal seguir treballant en aquesta línia.


Per finalitzar la formació vam fer una avaluació en tres parts, a la primera part vam revisar els objectius inicials de la formació amb l'ajuda de la taula d'objectius que vam elaborar i vam extraure aquelles coses en les quals hem avançat com ara:


  1. Hem millorat una mica en ajudar als alumnes a què es coneguin emocionalment de manera individual i com a grup.
  2. També som més conscients del llenguatge verbal i no verbal  i ser capaços d'acceptar les diferències. Són coses que costen de canviar però ho milloram a poc a poc.
  3. Sobretot a infantil s'han aconseguit dinàmiques de classes més bones, a la resta de nivells encara ens queda per avançar.
  4. Hem millorat en la prevenció i gestió dels conflictes.
També però encara ens queden objectius on cal seguir treballant i no hem avançat tant sobretot en aquests:
  1. Com dèiem abans, excepte a infantil, no hem millorat gaire les dinàmiques de classe i ens preguntam si això és per què a infantil s'ha pogut treballar més aquestes activitats emocionals ja que no estam tan pendents del currículum
  2. Trobar espais i moments per treballar les emocions. Vam debatre sobre quina pot ser la forma d'aconseguir-ho tenir aquests moments fixes i es va plantejar si podia ser convenient deixar-ho establert a l'horari del centre, aquest és un tema que encara s'ha de treballar al centre.
  3. Encara no hem incorporat aquesta línia de treball als documents de centre, però tenim idees de com fer-ho.
  4. Tot i que hem millorat en la prevenció i gestió de conflictes encara ens queda treball per fer i podria ser una tasca a fer en futures formacions.
  5. Com al punt anterior encara hem d'aconseguir procediments més empàtics dels alumnes per resoldre els conflictes.

Què ens queda per fer...




Amb aquests objectius pendents també ens vam proposar algunes idees perquè allò fet quedi al centre i poder donar continuïtat:
  1. A partir de la memòria de la formació, s'incorporarà als documents de centre el treball emocional com a línia del centre
  2. Reactivar la comissió de convivència, que s'encarregarà també de donar continuïtat al treball en educació emocional.
  3. Incorporar a la carpeta de convivència de dropbox del centre els materials del curs, i tothom farà aportacions aquí d'activitats i recursos.
  4. Donar continuïtat a la formació
  5. Estudiar la possibilitat d'incorporar a l'horari espai per a aquest tipus de treball.

A més també vam avaluar l'estructura de la formació, les dinàmiques i el paper de l'assessor amb aportacions molt interessants per a seguir millorant les nostres formacions.

La finestra oberta

Finalment vam fer una avaluació més emotiva on molts dels participants van associar el quadre de Matisse "La finestra oberta" (1905) a allò que ha significat el curs de formació per a la seva tasca docent i a més ens van deixar unes paraules;






Sols ens queda donar l'enhorabona a tots els participants en la formació pel bon treball i la seva bona disposició. Seguim endavant!

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Algunes idees i una programació didàctica per a les oposicions

Els estàndards d'aprenentatge per avaluar

La papallona de n'Austin; avaluació, treball cooperatiu i excel·lència