Els estàndards d'aprenentatge per avaluar

Una novetat de la LOMCE ha estat la introducció al currículums dels estàndards d'aprenentatge per avaluar els continguts.
El currículum bàsic els defineix [1] com a
“especificaciones de los criterios de evaluación que permiten definir los resultados de aprendizaje, y que concretan lo que el alumno debe saber, comprender y saber hacer en cada asignatura; deben ser observables, medibles y evaluables y permitir graduar el rendimiento o logro alcanzado. Su diseño debe contribuir y facilitar el diseño de pruebas estandarizadas y comparables”.
Destacar així que aquests estàndards ens faciliten el treball d'avaluació, ja que concreten allò que l'alumne ha de saber i són uns indicadors observables i mesurables de forma que els podem traspassar directament a una eina d'avaluació, per exemple a una rúbrica.

En la següent imatge els continguts, criteris i estàndards d'aprenentatge del Bloc de Mesura de 1r a 3r de primària:


Amb aquests estàndards podríem començar a fer una rúbrica tal que així:


Currículum de les Illes Balears d'Educació Secundària 

Currículum de les Illes Balears d'Educació Primària - LOMCE




Fonts:
[1] http://educacio.ccoo.cat/2014/11/estandars-daprenentatge-avaluables.html

Comentaris

  1. Bina tarda, també se li podria dir indicadors als estàndards? O són coses diferents?

    ResponElimina
  2. Efectivament, al currículum els anomena estàndards, però són exactament el mateix que els indicadors d'avaluació.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

Algunes idees i una programació didàctica per a les oposicions

Introduint el pla d'equip dins del treball Cooperatiu

La papallona de n'Austin; avaluació, treball cooperatiu i excel·lència